maandag 10 februari 2014

Run baby run

Deze morgen had ik weer een serieus duwke nodig
eer ik uit de startblokken schoot.
Ik had nochtans mijn loopschoenen meteen na het wakker worden al aangetrokken,
aan de intentie lag het dus niet.
 
Aan wat dan wel?
Gebrek aan motivatie.
Waarom loop ik eigenlijk?
Vind ik het leuk?
Neuh. Lopen is dodelijk saai.
Ben ik sportief?
Neuh. Geen sportieve vezel in mijn weke lijf te bespeuren.
Kan ik het goed?
Neuh.  Ik meen dat mijn lopen zich best laat omschrijven als
"zich strompelend vooruit laten vallen".
 
http://www.youtube.com/watch?v=geHLdg_VNww
- click to play -
 
De echte sportievelingen raden mij aan om een doel voor ogen te houden,
in functie van een wedstrijd mijn tijd verbeteren bijvoorbeeld.
Hmm. Tsja. Een wedstrijd.
Nu moet je weten dat ik liefst ga lopen
op een moment waarbij ik vermoed of toch hoop
weinig of geen tegenliggers te ontmoeten,
dit wegens enerzijds de reeds beschreven loopstijl
en anderzijds de kop erboven,
die er uitziet als een overrijpe tomaat op het punt van openbarsten.
En dan zou ik - zeer wel bewust van hoe ik eruit zie -
me in een loopwedstrijd moeten wagen?
Tussen ranke hindes en snelle panters,
tussen opa's van 70 met een pacemaker
die me - met gemak! - voorbijsteken?
Neuh.
 
 
En toch doe ik het dus, 3x per week,
een toerke met lange tanden.
Want ik heb nu tijd.
En tijd dient opgevuld te worden met nuttige bezigheden.
Dat is er bij mij ingebakken, ingestampt, ingedrild.
Doe iets.
Doe niet niets.
Haken, naaien, lezen, knutselen, computeren, dat is niet iets,
dat zijn in mijn mentale woordenboek
hooguit synoniemen voor lummelen.
Moet daar dringend eens vanaf geraken,
van dat idiote idee.
 
 
 
 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. t'is omdat haken,naaien,knutselen,.....leuke bezigheden zijn dat ze nog altijd als "niets" worden bestempeld,dus niets van aan trekken en leuke dingen doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't zit tussen mijn eigen twee oren, hoor, ben mijn eigen grootste obstakel, zoals zo vaak...

      Verwijderen
  2. Ik weet dat ik er niet aan begin aan da lopen, loop al genoeg op en neer...allé van atelier op bovenste verdiep naar beneden dan wel hé....
    Als je er voldoening aan hebt waarom niet hé...run forrest run...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, 'k heb meer voldoening van een chocoladetaartje eigenlijk... :-)

      Verwijderen
  3. Schitterend en alweer oh zo herkenbaar! :)
    Misschien samen eens naar de yoga?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ojee, met mijn lenigheid van een kapstok? Hopelijk toch geen Bikhram Yoga, heb daar eens een blogpost over gelezen (http://www.theartofdoingstuff.com/bikram-yoga/), had al 3 dagen pijn van het lachen alleen, laat staan dat ik het moet doen! :-)

      Verwijderen

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!