zondag 31 december 2017

Here's to 2017

De laatste uren van 2017 tikken weg
op het ritme van de Tijdloze,
vol melancholie en weemoed.

Een jaar voorbij.
Heel erg bewogen, 
zeer ingrijpend,
onvergetelijk.

Het was een jaar waarin ik veel leerde,
ook dingen die ik niet had willen leren.

Het was een jaar van loslaten.
Van illusies en dromen opgeven.

Een jaar van allereerste
en allerlaatste keren.

Een jaar van gekwetst zijn,
verdriet,
tranen,
donkerte,
spijt,
eenzaamheid.

Het zijn vreemde dagen, 
deze "feestdagen", 
want ze voelen zo dubbel.
Ze mogen eigenlijk zo snel mogelijk voorbij zijn, 
eerlijk gezegd, 
ik kijk liever vooruit,
naar lichtpuntjes
en hopelijk zorgelozer dagen.

Desondanks alles,
voel ik ook dankbaarheid,
voor alle moois dat er ook was in 2017
en het geluk dat we hadden
met zoveel zorg en warmte en vriendschap en liefde om ons heen
en mensen
die ons op de been hielden en houden.

Want het was ook een jaar van helen,
balanceren,
hopen,
koesteren,
nieuwe dromen dromen.

Méér van dat
wens ik onszelf
en al wie we liefhebben
dan ook toe
voor 2018.


-click to play-









2 opmerkingen:

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!