zondag 29 november 2015

Van de nood een deugd haken

Gezien de Russische sjaal 
noodgedwongen stil ligt,
wegens acuut wolgebrek
(en geen tijd om de juiste bij te halen),
een tussendoortje of 2.

Het eerste is een poging
tot namaken van een gehaakte bloem.
Ik vond geen uitgeschreven patroon of diagram,
enkel foto's.
Het resultaat lijkt voor geen meter
op het voorbeeld,
maar ik kan er mee leven.
Omdat ik niet wist hoeveel lossen ik moest opzetten,
werden het er wellicht véél te veel,
waardoor de bloem veel te vol is.
Poging tot betere namaak zal er wellicht nog wel eens van komen.
Maar dan misschien met katoen,
dat zal wellicht een "netter" resultaat geven.

gehaakte bloem by julienne-jeannot.blogspot.begehaakte bloem by julienne-jeannot.blogspot.be


Ik bevestigde een knijper achteraan,
zodat de bloem mee kan verhuizen van sjaal
naar tas of jas, of eender welk plekje
dat zin heeft in een extra ornamentje.

gehaakte bloem by julienne-jeannot.blogspot.be

Het tweede tussendoortje
begon ik tussen het naaiwerk door tijdens het Repair Café zaterdag.

Gezien de meeste mensen met kapotte elektro-spullen kwamen,
maar slechts weinigen met in te korten broeken,
te herstellen scheuren,
of aan te naaien knopen op de proppen kwamen,
kon ik in afwachting een muts opzetten.

gehaakte Minions muts by julienne-jeannot.blogspot.be
- click to play-

Een verzoeknummertje voor mijn Minion-gek mannetje.

Het patroon had ik al een eeuwigheid geleden hier gevonden.
Geel, zwart en grijs is Royal van de Zeeman,
een overschot van een eerder project
(= VW-busje-kussensloop)
de overige kleurtjes zijn onbestemde restjes gekregen wol.

gehaakte Minions muts by julienne-jeannot.blogspot.be

Naar ik me laat vertellen door de experts ter zake,
is dit bijna Bob.
Elke Minion heeft nl. een iets ander uiterlijk
en Bob heeft 2 verschillende kleuren van ogen: 
bruin en groen.
Gezien ik geen bruin had,
werd me minzaam toegestaan lichtblauw te gebruiken.

gehaakte Minions muts by julienne-jeannot.blogspot.be
wie zou er nu dat snoetje iets kunnen weigeren?

Zoon nr.1 verlangt een Angry Birdsmuts,
en 't moet blijkbaar zo snel mogelijk,
we zullen er dus maar aan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!