woensdag 12 oktober 2016

Thessalonikihihi

Alweer 6 maand blogstilte doorbreken, 
hoe kan ik dat beter doen dan met een reisverslagje.


Nadat vorig jaar door omstandigheden
Milaan zonder mij verkend diende te worden,
besloten we nu weer een andere bestemming te kiezen
voor onze jaarlijkse girls only.
Hoewel ik slechts voor de grap Thessaloniki opperde,
terwijl ik mikte op Praag of Berlijn,
moet ik achteraf gezien grif toegeven
dat die keuze zeer geslaagd bleek.


Nee, deze keer geen reisleidster op speed met een strak reisschema
(yep, ikke dus),
geen uren van de ene bezienswaardigheid naar
de andere toeristische attractie jakkeren,
geen sturm und drang om elke steen ondersteboven te keren.


Wel lange, lome ochtenden in een prachtig dakappartement
met fantastisch terras rondom.

- click to play -






Wel kilometers kuieren langs de Egeïsche Zee,
langs de eindeloze boulevard die ons nooit verveelde.









Wel genieten in de vele trendy urban foodstores, cafés en resto's,
van mezze & ouzo,
al had dat laatste wel wat oefening nodig...


Om toch niet alléén maar te luieren en kuieren,
vinkten we toch een paar must sees af
op de 2 pagina's die Lonely Planet besteedt
aan de 2de grootste stad van Griekenland.









Conclusie 1: in Greece there is still nooooo problem,
en gaat het openbaar vervoer
spontaan staken elke keer ik er voet aan land zet.



Conclusie 2: meisjes, die selfies lukken ons nog steeds van geen kanten,
let's try again soon.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben superbenieuwd naar je reactie, vraag, bedenking!